lørdag 6. februar 2016

Villa De Paris

Nå har kassene med Villa de Paris stått i varmen noen dager. I dag har jeg tatt noen avleggere og klippet de helt ned. Det som blir spennende er å se om de spirer på nytt fra bunnen av. De ser veldig triste ut. Jeg venter i spenning.
 
Avleggerne lager jeg ved å kutte nye skudd og sette dem ned i en potte med porøs jord som er passe fuktig. Deretter setter jeg over en plastpose som jeg tetter helt rundt potten med en strikk. Har best erfaring med plastposer som er helt klare. Slik skal avleggerne stå i sine "drivhus" uten å få tilførsel av vann. De står litt kjøligere enn vanlig stuetemperatur. I løpet av 10-14 dager skal de slå røtter. Det jeg synes er vanskelig er å passe på at de ikke tørker, men må heller ikke få for mye fuktighet eller stå for lenge under plast, da råtner de. Spennende å se hvor mange planter jeg klarer å få til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar