fredag 13. januar 2017

Sy om noe gammelt til noe nytt.

En gammel topp blir til kjole til 2 åringen.


 
Jeg har drevet lite med å sy om klesplagg, men fikk et spørsmål om det var noe å gjøre med denne toppen til en voksen. Stoffet er veldig tynt og blandet bomull og silke, litt utfordrende å jobbe med. men fine farger. Jeg tenkte dette kunne bli en fin liten sommerkjole til barnebarnet.

 
Jeg synes brystpartiet var fint og tenkte jeg ville beholde mest mulig av det. Utgangspunktet mitt var at jeg skulle slippe å sy om så mye, bare sy den inn osv. Så enkelt var det ikke, alt måtte tas fra hverandre og klippes til et mindre plagg og settes sammen igjen. det ble flere timers arbeid. 

 
Jeg måtte sette inn en glidelås i ryggen slik at den skal være lett å bruke. Bærestykke bak ble mye kortere enn på forstykket. Det gjør ikke noe, men kjolen ble en litt vid utgave.
Armene klippet jeg av på toppen og beholdt nedre delen slik de var, satte bare strikk i mansjetten.
Håper den blir luftig og fin til sommerbruk!

2 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Gjenbruk liker vi. Flink du! Ha en fin søndagskveld :)

    SvarSlett
  2. Takk for det Inger. Dette var faktisk veldig morsomt og ga mersmak. Men det er mange andre prosjekt på programmet. Hagesesongen 2017 er også snart i gang!

    SvarSlett