tirsdag 3. oktober 2017

Alle pyntegresskar i hus.

Nå er resten av pyntegresskar plukket inn og plantene er tatt opp.
Det er alltid morsomt med disse for alle blir mer eller mindre ulike.
Jeg  tar frø fra årets gresskar og sår til neste år, men får mange forskjellige, selv om jeg bare tar frø fra et par stykker.
Det dukker alltid opp noen jeg aldri har hatt før.
 

 
Slik så det ut tidligere i sommer, mens plantene blomstret.
Det tar litt tid før pyntegresskar er ferdig, så det er lurt å være noe tidligere ute enn jeg var i år.






 
Vasket å klare til bruk!
- Noen gis bort
- Resten skal pynte opp både ute og inne hos oss.
 

8 kommentarer:

  1. Så fine de er, Turid! De holder seg jo tørket veldig lenge. Jeg fikk sånne i gave en gang, og jeg tror at de holdt seg i et par år. Flott avling!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marit.
      Oj så lenge har ikke jeg hatt mine, men pleier å ta de fram igjen over jul. Så blir jeg lei dem etter hvert og da tar jeg ut frøene og kaster resten.
      Ha fortsatt fin uke!
      Turid

      Slett
  2. Hei Turid. Så fine de er. Jeg kjøpte en korg på plantasjen til å pynte med. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Takk for det.
    De er litt morsomme å bruke som dekorasjoner.
    Håper du får en fin dag i morgen!
    Turid

    SvarSlett
  4. Hej Turid!
    Otroligt så olika färger och former det blir på dem.
    Fint att dekorera med.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika, det er noe av det som er morsomt med dem. Mange sammen er lett å lage dekorasjoner av.
      Ønsker deg en fin avslutning på uka.
      Turid

      Slett
  5. Svar
    1. Ja, og det er en av grunnene til at jeg har disse hvert år.
      Turid

      Slett