lørdag 3. februar 2018

Mens jeg venter på våren.......

Ute er det fine dager,
bakken dekket av et lite snølag og det er sol og vakkert.
Men fysj så kaldt det er blitt.

Om få dager begynner jeg å bære opp planter fra kjelleren som skal få starte på et nytt frodig år ute i hagen når sommeren nærmer seg.

Mens jeg venter på våren og arbeidet ute i hagen, koser jeg meg med Quilting og ulike strikketøy.
Nå har jeg nettopp laget en liten dukkekjole med en tilhørende jakke.
Har ikke hatt noe mønster, men kost meg med små detaljer i monteringsprosessen.






En liten fornyelse i dukkenes garderobe,
håper jeg blir godt mottatt av barnebarn når de kommer på besøk.

8 kommentarer:

  1. Hei Turid.
    Det blir nok stas. Husker veldig godt da mamma strikket og heklet til dukken min. Det har blitt en del dukketøy opp igjennom. Her er det ikke snø, men veldig kaldt. Vi er ikke så vant med mange kuldegrader på sørlandet. Fortsatt god helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja jeg håper det. Det er i alle fall stas å kunne lage dukkeklær til barnebarn når vi har hatt 4 sønner selv.
      Det er nok mer vanlig med kalde grader her på Vestfold-kysten, men vi har hatt så mange varme vintre nå at vi har glemt hvordan det er med så mye kuldegrader.
      Ha en fin søndag.
      Turid

      Slett
  2. Hei Turid,

    Så flink du ertil å strikke,og det blir nok satt pris på. Her er det -9 nå,og verre skal det bli. Dette er en gamneldags vinter med masse snø og kulde. Kanskje plantene liker det.
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marit.
      Vi har "bare" -5/-6, men det føles utrolig kaldt!
      Dere er nok heldig som har så mye snø for da er det lunere for blomstene. Her er det et tynt lag med snø og mer frost i bakken og dårlig forhold for en del planterøtter.
      Ha en fin søndag!
      Turid

      Slett
  3. Hej Turid!
    Så fina kläder du stickat till dockan. De blir nog populära. Vackra detaljer.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marika! Ja barnebarna setter stor pris på at bestemor og bestefar er godt utstyrt for et rikt aktivitetstilbud,
      Ha en fin uke!
      Turid

      Slett
  4. Så søtt det ble! Koselig med sånt arbeid :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja det er koselig og i går kveld fikk jeg en hyggelig telefon fra mitt barnebarn som er akkurat fylt 3 år. Hun spurte om jeg kunne strikke sokker til dukkene hennes, for de trang det! Klart at bestemor strikker sokker da...
      Ha en fin dag.

      Slett